Monday, September 22, 2014

REALITI KEHIDUPAN - 1

Morning beautiful...
Apa khabar anda hari ini??? Masih Monday Blues???
Quote for today... Moga ia memberi inspirasi kepada kita..


Hari ini saya ingin berkongsi satu cerita realiti kehidupan seorang sahabat yang sangat saya kenali...

Kami berasal dari sekolah dan kawasan yang sama daripada sekolah rendah hinggalah ke peringkat menengah tinggi... 
Walaupun terpisah seketika selepas SPM kerana mendapat tawaran belajar ke peringkat yang lebih tinggi, keakraban kami ibarat adik-beradik hinggalah sekarang walaupun masing-masing dah berkahwin dan ada keluarga sendiri...
Kami sering berkongsi suka-duka bersama...

Semalam, sahabat saya ini meluahkan perasaan alangkah ruginya dia kerana tidak mengikut jejak langkah saya bersama-sama mengubah kehidupan ke arah yang lebih baik daripada cukup makan sahaja..

Antara impian saya sewaktu awal-awal menceburi perniagaan mary Kay ini adalah:
1. Bebas hutang
2. Kehidupan yang lebih baik dan teratur
3. Suri rumah yang bekerjaya
4. Memiliki perniagaan sendiri
5. Bercuti bersama keluarga 2 bulan sekali
6. Menunaikan ibadat UMRAH bersama keluarga

Saya sering berkongsi dengannya yang saya ada perancangan dan impian untuk keluarga saya... dan saya juga pernah mengajak dia bersama-sama saya untuk berjaya dalam perniagaan Mary Kay ini.. Mungkin masa itu pintu hatinya belum terbuka lagi..

Alhamdulillah, hampir 2 tahun menceburi diri dalam perniagaan Mary Kay, satu-persatu impian saya telah berjaya dipenuhi...

Melihat kepada perjalanan saya di dalam Mary Kay, sahabat saya dengan berbesar hati ingin sama-sama berjaya seperti saya dan meminta saya membimbing dia ke arah kejayaan.... 

Syukur alhamdulillah... akhirnya terbuka juga pintu hatinya untuk mengubah kehidupan ke arah yang lebih baik setelah melihat apa yang telah saya kecapi sekarang... Insyaallah dengan kepercayaan yang diberi saya akan membimbing dia untuk berjaya seperti mana saya boleh berjaya...

Kenapa saya memilih perniagaan Mary Kay berbanding perniagaan lain????
1. . Mary Kay bukan sekadar perniagaan tapi adalah sebuah KERJAYA di mana ada skim PENCEN...sama macam kerja gomen...
2. Produk Mary Kay ni berasaskan BOTANI dan telah melalui ujian Klinikal bertaraf antarabangsa ke atas manusia bukannya haiwan...kita tak nak la jual produk yang diambil dari negara luar tapi packaging di Malaysia yang mana mengandungi bahan yang boleh merosakkan kulit customer.
3. Biasanya kalau nak buka bisnes kecantikan ni perlukan modal yang tinggi kan...tapi di Mary Kay ni MODAL sangat minimum...lagipun tak perlu nak ada kedai dan pekerja..
4. Ada MENTOR yang sentiasa memberi tunjuk ajar dan motivasi
5. Kerjaya Mary Kay ni bukan sekadar nak jual Lipstick, Skincare dan lain-lain, tapi dapat berikan apa yang saya IMPIKAN...selalu impian tak tercapai jer kan... :)
6. ORDER barang just keyin online, barang sampai ke lutut...bestkan...x perlu berpeluh ketiak ke tempat stokis...
7. Nak jadi Perunding Kecantikan Mary Kay mest kena bermula dari bawah...Mary Kay tak mengajar BELI PANGKAT yer
8. Produk Mary Kay dah 51 tahun dalam pasaran... Kalau produk tak bagus, perniagaan x boleh bertahan lama...
9. Sistem pendidikan yang sistematik dengan penggubahan modul mengikut peredaran masa...
10. Penghargaan yang diberikan oleh syarikat sangat berprestij dan boleh dapat bonus bulanan... Tak perlu tunggu hunjung tahun baru dapat...

Bagi anda yang telah menceburi pelbagai bisnes dan juga pernah menjual pelbagai produk, tapi masih belum mencapai apa yang diidamkan, jangan segan silu untuk menghubungi saya 019-458 6247 (Munirah), Perunding Kecantikan Bebas Mary Kay untuk kita berkenalan terlebih dahulu...

MUNGKIN ANDA JUGA ADA IMPIAN DAN SESUATU YANG ANDA NAK TETAPI BELUM TERCAPAI

KEPUTUSAN ANDA HARI INI PENENTU KEHIDUPAN ANDA DAN KELUARGA DI MASA DEPAN

ANDA HANYA PERLU BERTINDAK SEKARANG... MASA TIDAK AKAN MENUNGGU WALAUPUN SESAAT

Jangan malu dan takut untuk BERIMPIAN BESAR kerana semua orang mampu melakukannya...

Template by:

Free Blog Templates