Saturday, November 16, 2013

Satin Lip Care @ Penjagaan Bibir

Tips Penjagaan Bibir

Dari dulu saya memang mempunyai masalah bibir kering. Kering yang melampau hingga kulit bibir terkopek dan kadang-kadang hingga berdarah. Saya tahu ramai wanita di luar sana mempunyai masalah sama.

Di sini saya ingin berkongsi bagaimana saya berjaya mengatasi masalah bibir kering setelah bertemu dengan Mary Kay.

Pertama sekali, bibir haruslah dicuci bersih dengan Oil-Free Make-up Remover. Ini untuk memastikan bibir bersih dari sisa-sisa gincu untuk hari itu. Jangan gunakan pembersih wajah untuk mencuci mekap mata dan bibir anda. Kenapa? Kulit di sekitar mata dan bibir lebih halus dari sekitar wajah yang lain. Jadi, ia adalah kawasan yang paling cepat menampakkan usia kita.

Mary Kay Oil-Free Make-up Remover adalah salah satu produk yang paling saya suka. Ia membersihkan mekap mata dan bibir dengan begitu mudah dan tidak memedihkan mata. Tidak perlu tekanan yang kuat untuk membersihkan kelopak mata dan bibir yang hanya akan menyebabkan kedutan.


Kedua, gunakan masker bibir. Pernah dengar masker bibir? Seingat saya, hanya Mary Kay yang mempunyai produk sebegini. Fungsi masker bibir ini adalah untuk menanggalkan sel-sel kulit bibir yang telah mati. Hasilnya, bibir yang lebih merah semulajadi, lembut dan licin.


Ketiga, sapukan lip balm pada bibir anda sebelum lipstick.



Dan akhir sekali, sapukan Creme Lipstick atau True Dimensions Lipstick jika anda suka.


Hubungi:
Munirah
019-458 6247
Perunding Kecantikan Profesional Mary Kay
FB : Eiyaa Beauty
Email: munirah.maykay@gmail.com

Template by:

Free Blog Templates