Monday, November 18, 2013

Acne-Prone Skin

Anda mempunyai masalah kulit berjerawat?????

Jerawat adalah disebabkan oleh satu kitaran peristiwa. Pori-pori tersumbat, memerangkap minyak di dalamnya. Apabila kulit terus menghasilkan minyak, penyumbatan itu bertambah teruk lalu menyebabkan terhasilnya jerawat.
Mary Kay System For Acne_Pron SKin dirumus khas dengan 2% Asid Salisilik dimana ia membantu menembusi pori-pori untuk menanggalkan minyak dan daki yang terperangkap, membersihkan jerawat dan mengawal pengeluaran minyak yang berlebihan.
Terdapat 4 langkah mudah untuk memperbaiki kulit yg berjerawat:-

LANGKAH 1 : Membersih
- menggunakan pencuci dengan busa atau foam berperanan menanggalkan minyak berlebihan, mencegah pengumpulan sel-sel kulit mati di dalam pori dan membantu menghilangkan cela/parut.

LANGKAH 2 : Menyegar
- menggunakan serum dengan tekstur yang smooth membantu mengeringkan acne/jerawat dan mencegah kemunculan jerawat, selain mengecilkan pori dan mengurangkan kilatan.

LANGKAH 3 : Merawat
- menggunakan krim dengan rumusan asid salisilik dan botanical yang menghilangkan jerawat dan cela, krim yang cepat serap tanpa meninggalkan kesan.

LANGKAH 4 : Melembap
- kulit perlukan lembapan yang optimum untuk mengekalkan kulit yang sihat dan mengelakkan jerawat daripada  muncul lagi.

Ada 3 item dalam set ini iaitu :-
1. Clarifying Cleanser
2. Pore Purifying Serum
3. Spot Solution

dan ditambah dengan Botanical Effects Hydrate untuk mengekalkan lembapan kulit supaya sentiasa sihat.

Personally, saya telah memberi beberapa kawan saya mencuba Spot Solution, didapati jerawat mereka kecut dan berkurangan. So saya membuat kesimpulan, Spot Solution ialah tool atau krim yang wajib dibawa ke mana-mana just in case tiba-tiba ada breakout di wajah anda. Just sapu pada tempat jerawat tersebut, dan dalam 1 atau 2 hari jerawat anda akan mengecut. So sangat-sangat bagus even untuk mereka yang jarang ada jerawat.



Hubungi:
Munirah
019-458 6247
Perunding Kecantikan Profesional Mary Kay
FB : Eiyaa Beauty
Email : munirah.marykay@gmail.com



Template by:

Free Blog Templates