Friday, June 20, 2014

TIPS PENJAGAAN MATA

Ada yang berkongsi dengan saya tentang keadaan mata yang kering dan kusam. Ia tidak dikategorikan sebgai lebam atau 'dark circle'. Kering dan kusam contohnya, apabila memakai bedak/foundation kulit di bawah mata menjadi tidak rata dan kelihatan kering serta ber'capuk-capuk'.

Faktor utama ialah penjagaan yang salah. Contohnya ketika mencuci muka, elakkan pencuci muka daripada terkena bahagian mata dan sekitarnya. Kulit dibahagian ini adalah paling nipis dan sensitif. Pencuci muka memang tidak sesuai untuk mencuci bagahgian ini. Untuk mencuci bahgaian mata, gunakan produk yang sememangnya dikhususkan untuk membersih bahagian ini. Contohnya, Mary Kay menyediakan 'Oil Free Makeup Remover' untuk membersihkan mata daripada mekap, eyeliner, habuk, debuk dan kotoran yang melekat dibahagian mata. 



Ini pula ialah 'Indulge Soothing Eye Gel' . Ia mampu menyegarkan mata dan mengurangkan kulit kering dan kusam pada bahagian mata. Kuantiti apabila menggunakannnya adalah sangat menjimatkan. Guna sedikit sahaja dibahagian kulit bawah mata. Ia juga boleh disimpan di dalam peti sejuk untuk hasil yang lebih baik. Terdiri daripada ekstrak teh hijau yang terkenal sebagai pemusnah radikal bebas dan penyegar kulit. Selain itu, ia mampu mengurangkan bengkak dibahagian bawah mata. Untuk maklumat lanjut hubungi 019-458 6247 (Munirah).





Template by:

Free Blog Templates